سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم

کوراسیون و چیدمان زیر مجموعه هنر معماری هستند.در هنر چگونه زیبا بودن ، امری نسبی است.اما اصول و استاندارد هایی وجود دارند که با به کارگیری این اصول میتوان اثر هنری را به گونه ای طراحی کرد که سلایق را پوشش دهد.برای طراحی ایده آل لازم است به ابعاد مختلفی از جمله علوم گرافیک ، معماری داخلی و ....بپردازیم. 

دکوراسیون و چیدمان زیر مجموعه هنر معماری هستند.در هنر چگونه زیبا بودن ، امری نسبی است.اما اصول و استاندارد هایی وجود دارند که با به کارگیری این اصول میتوان اثر هنری را به گونه ای طراحی کرد که سلایق را پوشش دهد.برای طراحی ایده آل لازم است به ابعاد مختلفی از جمله علوم گرافیک ، معماری داخلی و ....بپردازیم.خلاقیت نیز یکی از مهم ترین عناصر در این زمینه است. خلاقیت اساس ناگسستنی هر هنر و هنرمندی است. از سوی دیگر جرقه‌ی یک ایده ناب طراحی داخلی با خلاقیت کلید می‌خورد. ازآنجایی‌که طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی ترکیبی از هنر و فن می‌باشد، بنابراین خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.در این مقاله اصول و استانداردهای روز دنیا را در زمینه دکوراسیون داخلی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم

اهمیت رنگ در دکوراسیون

رنگ مهم ترین عنصر در دکوراسیون است که اشتباهات بسیاری در استفاده از آن آن رخ میدهد.ست کردن رنگ ها در نگاه اول امری ساده و پیش پا افتاده است اما اگر به صورت تخصصی به قضیه نگاه کنید میبینید که هر رنگ در مکانی خاص حص بصری خاصی ایجاد میکند.برای استفاده درست از رنگ ها باید تمامی نکات را در نظر بگیرید.

نوع چیدمان

چیدمان در فضا به عوامل مختلفی بستگی دارد.چیدمان در فضای کوچک یا بزرگ،کم نور یا پر نور ، دیوار های روشن و تیره متفاوت است.طراح دکوراسیون داخلی باید به تمامی اصول واقف باشد.تمامی نکات را در چیدمان وسایل تاثیر دهد.

نوع چیدمان دز دکوراسیون

سبک های مختلف دکوراسیون

دکوراسیون نیز مانند دیگر هنر ها دارای سبک های مختلفی میباشد.سبک مدرن ، سبکی که بیشتر المان های منزل به سادگی گرایش دارند.سبک مینیمال یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. این نوع سبک تقریبا همانند سبک مدرن و از آن ساده‌تر است. در سبک مینیمالیست پالت‌های رنگی استفاده شده معمولا خنثی بوده و هیچ یک از لوازم موجود نیز بیش از حد زرق و برق‌دار نیستند.در سبک سنتی_غربی شاهد المان‌های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل با تعداد زیاد لوازم تزئینی هستیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید