سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت فواره در باغ ویلا

فواره صرفا نمایشی از زیبایی و رقص آب نیست بلکه در روزهای گرم و فصل تابستان رطوبت هوا را بالا میبرد و فضای دل انگیزی فراهم میکند.فواره به هیچ وجه مصرف کننده آب نیست بلکه آب در آن در گردش است و مانند یک پمپ شناور عمل میکند.گاهی اوقات در محوطه باغ چیزی کم است تا زیبایی آن باغ را دو چندان کند 

فواره صرفا نمایشی از زیبایی و رقص آب نیست بلکه در روزهای گرم و فصل تابستان رطوبت هوا را بالا میبرد و فضای دل انگیزی فراهم میکند.فواره به هیچ وجه مصرف کننده آب نیست بلکه آب در آن در گردش است و مانند یک پمپ شناور عمل میکند.گاهی اوقات در محوطه باغ چیزی کم است تا زیبایی آن باغ را دو چندان کند.ساخت یک فواره زیبا در محوطه  باغ ویلا نه تنها از زیبایی ان میشود بهره برد بلکه از نظر گوش دادن به آن صدای آب یک فضای آرام را برای شما ایجاد میکند.

برای طراحی یک فواره حتما نیازی نیست یک مجسمه گران قیمت و بزرگ تهیه کنید حتی یک فواره ساده هم میتواند زیبایی باغ شما را دو چندان کند. طراحی فواره در باغ علاوه بر تمام مزیت هایی که دارد ، پرندگان را نیز به خود جذب می کند که به نوبه خود حال و هوای باغ را تغییر می دهد و یک فضای رویایی را برای شما فراهم میکند.

بیشتر بخوانید:

ساخت آبشار مصنوعی در محوطه باغ ویلا

ساخت فواره در باغ ویلا

آرامش و حریم خصوصی با ساخت فواره در باغ

یکی از دلایلی که در مراکز خرید,در شهر و در پارک ها از فواره استفاده میکنند به غیر از زیبایی و نمای آن برای این است که صدای سایرین به شما نرسد در باغ هم همینطور است باعث میشود صدای شما بیرون نرفته و محیط خصوصی شما حفظ شود.

مصالح مورد نیاز برای طراحی فواره در باغ

عموما فکر تمامی مردم درباره فواره این است که: خوب این فواره وزن بسیار بالایی دارد و بردن آن به باغ کار چندان راحتی نیست.اما در اصل این نیست و برخلاف فکر شما تمامی این فواره های جدید از فایبرگلاس های بادوام و سبک ساخته شده است که بعد از کار گذاشتن در باغ به کمی مراقبت نیاز دارد.

در قدیم و باغ های به سبک کلاسیک و سنتی بیشتر از مجسمه های بزرگ و سنگی برای فواره استفاده میکردند اما الان با تنوع زیاد در این زمینه میتوانید از مدل های جدیدتر و کوچکتر استفاده کنید.

ساخت فواره در باغ

فواره ها به طور کلی به سه دسته تقسیم میشوند:

  • فواره های پرتابی
  • فواره های ریزشی
  • فواره های جهنده

نصب فواره در باغ

نصب فواره در باغ کار نسبتا آسانی است. معمولا تنها به یک پمپ و فضای کافی برای نصب نیاز دارد. پمپ را می توانید از محل خرید فواره تهیه کنید. بنابراین در تقریبا نصب روز می توانید محیط باغ خود را به طور کامل تغییر دهید و پرندگان را به باغ یا حیاط خلوت خود دعوت کنید.درباغ هاییی که در معرض باد شدید قرار دارند استفاده از فواره های کوتاه و قوی مناسب تر است .برای نورپردازی فواره در شب از چراغ‌هایی در زیر محل ریزش آب استفاده می‌کنند که بایستی با اصول نورپردازی در آب مطابقت داشته باشد. تابش نور از پایین به بالا و تنظیم میزان آن، باعث انعکاس حرکات آب در محوطه اطراف و روی شاخ و برگ گیاهان می‌شود و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. در صورت وجود گیاهان آبزی یا ماهی در استخر، باید در نصب فواره‌ ها دقت شود. برای نیلوفرهای آبی تلاطم سنگین آب مضر خواهد بود. اما اکسیژن فراوان حاصل از آب فواره‌ های بلند برای ماهی‌ها مفید و مطلوب است.

نصب فواره در باغ