سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزیره در آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون منزل هر روزه شاهد ترند های جدیدی هستیم که برخی بسیار مورد توجه و استفاده قرار میگیرند.جزیره آشپزخانه از جمله ترندها در دکوراسیون آشپزخانه بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.جزیره آشپزخانه یک پیشخوان مستقل است که جدا از دیگر کابینت‌ها و پیشخوان‌ها، درست در وسط فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد.

در طراحی دکوراسیون ویلا هر روزه شاهد ترند های جدیدی هستیم که برخی بسیار مورد توجه و استفاده قرار میگیرند.جزیره آشپزخانه از جمله ترندها در دکوراسیون آشپزخانه ویلا و منزل بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.جزیره آشپزخانه یک پیشخوان مستقل است که جدا از دیگر کابینت‌ها و پیشخوان‌ها، درست در وسط فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد. این قطعه چند کاره به کارایی آشپزخانه افزوده و ظاهر آشپزخانه را زیبا می‌کند.در این مقاله قصد داریم اندازه مناسب جزیره ، جای مناسب برای جزیره ، ارتفاع مناسب برای جزیره و کاربردهای مناسب جزیره را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جزیره در آشپزخانه

جای مناسب برای جزیره

به طور معمول جایگاه اصلی جزیره در وسط آشپزخانه است.اما اگر آشپزخانه کوچکتر از حد معمول باشد جزیره در در مرز بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار میگیرد. به هر ترتیب، جزیره را در هر کجای آشپزخانه یا خانه که قرار می‌دهید، مطمئن شوید به اندازه کافی با دیوارها و کابینت‌ها و دیگر وسایل فاصله دارد و جلوی رفت و آمد را سد نمی‌کند.

اندازه مناسب جزیره

اندازه مناسب برای جزیره نسبی است.به این صورت که اگر آشپزخانه بزرگ و جادار باشد ، جزیره نیز به همان نسبت میتواند بزرگ باشد اما جایز نیست که برای آشپزخانه های کوچک از جزیره های بزرگ استفاده کنید.چرا که دست و پا گیر و مزاحم خواهد بود و بیشتر فضای آشپزخانه را خواهد گرفت.

ارتفاع مناسب جزیره

معمولا ارتفاع استاندارد جزیره آشپزخانه، 90 سانتی‌متر است. ولی اگر قصد دارید از آن به عنوان سطح کار استفاده کنید، 70 تا 75 سانتی‌متر مناسب است.اگر می‌خواهید از جزیره به عنوان میز صبحانه استفاده کنید، به یاد داشته باشید که فاصله سطح نشیمن صندلی با سطح پیشخوان جزیره، همیشه 30 سانتی متر است. جزیره هر ارتفاعی که داشته باشد، باید این فاصله حفظ شود.

کاربرد جزیره

 

کاربرد جزیره

  •   استفاده به عنوان میز غذاخوری
  •   استفاده به عنوان میز آشپزی
  •   مخصوص آماده سازی مواد غذایی و شستشو
  •   استفاده از فضای داخل جزیره به عنوان کابینت