سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول چیدمان در باغ ویلا

اصول چیدمان در باغ ویلا:


برای رعایت اصول چیدمان وسایل در اتاقهای باغ ویلا ابتدا باید از نوع کاربری آن اتاق آگاه باشیم.اصول چیدمان در اتاقی که صرفا جهت محیطی برای گپ زدن ساخته میشود با اتاقی کاملا شخصی برای کارهای روزمره ویا اتاقی که برای یک نفر طراحی میشود با اتاقی که برای دونفر می باشد کاملا متفاوت است.برای مثال در اتاقی که هدف از آن ایجاد محیطی برای گپ و گفت های خانوادگی و دوستانه طراحی می شود نباید دارای صندلی هایی با فاصله ی بیش از 2.5 متر باشد.


نقطه کانونی:


در ابتدا برای چیدمان درست وسایل ،باید به دنبال نقطه ی کانونی مناسبی در اتاق بگردید تا وسایل را حول محور این نقطه بچینید.نقاطی مانند شومینه یا یک پنجره ی بزرگ را در اتاق مد نظر داشته باشید و مبلمان و وسایل دیگر را در این نقطه بچینید.همچنین نقطه کانونی میتواند یکی از وسایل مهم مانند تلویزیون باشد.اگر نقطه کانونی خود را تلویزیون در نظر گرفته اید،باید فاصله استاندارد مبل ها با تلویزیون را که حدود 3 متر است رعایت کنید.
برای چیدمان اصولی از وسایل بزرگ آغاز کنید ابتدا وسایلی مثل مبلمان یا تخت را جایگذاری کنید سپس طبق چیدمان این وسایل برای وسایل کوچک تر تصمیم بگیرید.تناسب را بین ابعاد و وسایل رعایت کنید و فاصله ها را به صورت اصولی تنظیم کنید.در این مقاله به تعدادی از اصول چیدمان اشاره میکنیم که حائز اهمیت می باشند:

  1. برای ایجاد فضای رسمی چیدمان را متقارن و برای ایجاد فضای اسپرت چیدمان را به صورت نا متقارن بچیند. 
  2. در اتاقی که صرفا برای غذا خوری در نظر گرفته اید بهتر است فاصله هر صندلی به دیوار ها نزدیکش حدود 120 سانتی متر باشد.
  3. فضایی را برای محل رفت و آمد خود در نظر بگیرید و در آن فضا وسایل اضافی قرار ندهید تا رفت و آمد مشکل ساز نشود. حدود 75 تا 120 سانتی متر عرض استاندارد برای فضای رفت و آمد محسوب می شود.
  4. فاصله مناسب بین میز و کاناپه حدود 35 تا 45 سانتی متر است که فصای کافی برای راحت نشستن وجود داشته باشد.
  5. فاصله استاندارد بین دیوار ها و مبلمان حدود 7 تا 10 سانتی متر است.با چسباندن مبلمان به دیوار ها فضا کوچکتر به نظر میرسد.
  6. جای مناسب برای آینه جایی است که آینه بتواند نور  و رنگ را به خوبی منعکس کند.
  7. اگر تابلو ها و قاب تصاویر را پایین تر از حد نرمال نصب کنید دیوار ها بلند تر و در نتیجه فضا بزرگتر به نظر می رسد.
  8. میز های شیشه ای به دلیل شفافیت به صورت مانع به نظر نمیرسند و فضا را بزرگتر به نظر می رساننند.
  9. وسایل بزرگ را زاویه دار و مورب بچینید تا نقطه کانونی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
  10. ترجیحا در فضای جلو پنجره ها وسایلی چیده نشود تا فضای بیرونی نیز جزئی از اتاق به نظر برسد.